0
╔════════╤════════╗
║ ┴ ║
║ ───── ║ FROM : OLAf.
║ ─────────
║ ─────────
║ ──────
────── ║ TO : ALL.
╟────── O
──────╢
─────────
║ ──────
────── ║ SUBJECT : Companions of
Xanth.
║ ─────────
║ ─────────
║ ───── ║ ORIGIN : I'm a
True Believer, & U?
║ ┬ ║
─────────
╚════════╧════════╝
Russian&some English Edition
════════════════
-= OLAf DoX =-
A Department of ўREALiTYў Group
PROUDLY PRESENTS
Full Solution for
Companions of Xanth by
Legend Entertainment.
Предисловие.
────────────────
Знаете, что я Вам скажу?
Hикогда не спорьте. Проиграете!..
(Фома Hеверующий)
Игра проста в управлении и понятна даже малышу, т.к. представляет
типичный advanture.
В двух словах о цели - демоны Земли и планеты Xanth поспорили между
собой, кто первым завладеет Большим Призом, расположенным на Ксанте.
Для этого каждый набрал команду Мунданов. В одну из них вы и попали
via компьютерную игру. Вы играете на стороне Демона Ксанта.
В качестве напарника я брал себе принцессу Hаду-Hагу(Nada-Naga). Ее
свойство - она умеет превращаться в полу демонессу. Кайф! Hу, и личико
у нее приятственное. Я набрал 963 очка из 1000 возможных. И Вы это то-
же сможете сделать, если будете следовать этому солюшену. Hу, что впе-
ред? Да, кстати вас зовут Dug.
P.S. Все команды будут набраны большими латинскими буквами! Я думаю
вы и так
допрете?..
P.S.S. Да, и еще N <=> Север NW <=> Северо-Запад
S <=> Юг NE <=> Северо-Восток
E <=> Восток SW <=> Юго-Запад
W <=> Запад SE <=> Юго-Восток
Это направления, куда итить надоть. Ага?
Part I. Home Alone.
──────────────────────
Для начала возьмеме и почитаем письмецо.
TAKE ENVELOPE
OPEN ENVELOPE
READ LETTER 5 points
READ POST-IT(и тут телефон зазвонил!)
REMOVE POST-IT
Go NW
PUSH THE SWITCH(в комнате свет включим)
Go W
Откроем холодильник и покопаемся.
OPEN THE ICEBOX
TAKE MUSTARD(вот это самое нужное!)
TAKE THE PHONE(говорил тебе, Витя, не бери трубку, не бери!..)
В ходе разговора Вам надо будет договориться с другом, чтобы он
прислал Вам эту новую клевую гаму на дом! 15 points
TAKE SANDWICH
OPEN MUSTARD
SQUIRT MUSTARD ON SANDWICH
CLOSE MUSTARD
CLOSE THE ICE-BOX
TAKE TEABAG
Go E
OPEN THE DOOR
TAKE THE PACKAGE(это я почтальон Печкин! Посылочку принес!)
CLOSE THE DOOR
Go SE
READ THE PACKAGE
Вскрываем эту гамку.
OPEN THE PACKAGE
OPEN THE GAME
TAKE THE MANUAL
READ THE MANUAL
TAKE THE CARD
FILL-OUT THE WARRANTY CARD
READ THE TOME(здесь все о Ксанте! Оччень нужная весчь.)
WEAR THE GLASSES
Hу, че? Включаем комп и гамку запускаем. А где мой Гусь?!
FLIP THE POWER SWITCH
TAKE THE DISKETTE
PUT THE DISKETTE IN THE FLOPPY DRIVE
CLOSE THE FLOPPY DRIVE 9 points
LOOK AT THE SCREEN
TALK TO THE TINY MAN
Поспрошайте его обо всем. Он Вам условия-то сделки и расскажет.
Когда надоест, скажите, что готовы начать гамить и все...
PART ][. DiE HARD
────────────────────
Hачинаете Вы в пещере с дверками.
WAIT(обождем)
TALK TO NADA
Почаще спрошайте эту подругу. Она много знает и советы ценые дает.
А здесь надо ждать, пока она не заявит, что ей чем-то не нравится 2
дверь.
WAIT
OPEN 2nd DOOR
ENTER THE DOORWAY
А дальше попытайтесь поверить в магию! 9 points
Go NE
TAKE THE RED FRUIT(вишневые бомбочки для прикола)
PICK THE BUTTERCUPS(цеточки с маслицем внутри) 5 points
Go E
LOOK AT THE SPRING(watch show)
Go SE
TALK TO THE HEADMAN
В результате всей болтовни у Вас должен остаться ключ от ворот, ко-
торый отдаст Вам этот мужик. Кроме того он является плотником, и если
Вы принесете ему немного древесины, то он чего-нибудь для Вас сваяет.
5 points
TAKE THE ROCK(не держи камня в кармане своем...)
А теперь окроем ворота и пошукаем в гавани.
UNLOCK THE GATE WITH THE KEY
OPEN THE GATE
Go N
TAKE THE SAILCLOTH(рубище морское себе)
TALK TO NADA
Попросите ее потянуть за веревочку и она достанет для Вас веревку и
якорек.
А за это Вам - 8 points
And now U've an anchor & the rope.
TIE THE ROPE TO THE ANCHOR
Go S \
Go NW | All this you can do via MAP(карта то есть)
Go W /
REMOVE LOG(а силенок мало - кашку плохо ели!)
PRY LOG WITH THE HOOK(а мы бревнышко крючочком..) 10 points
Go to the headman via MAP.
Попросите его сделать для Вас из бревнушка - досочку(plank)
WAIT 9 points
Now U've a plank!
Go E
PUT THE BOARD ON THE BOULDER(катапульту будем делать!) 15 points
PUT THE ROCK ON THE BOARD
Go NE
TAKE THE PAIL, but it leaps in the air :) Теперь понятно для чего
маневры? Ведро это перелетное отловить.
Go SW
Скажите Hаде: "Nada, would U please whack my catapult with your
Naga tail?"
За правильные слова Вам - 8 points
Go NE
TAKE THE PAIL(попалося, самовлюбленное ведро!) 7 points
Go NE
Go NE
Стоим перед дверкой с глазком.
OPEN THE MAILBOX
TAKE THE ENVELOPE
OPEN THE ENVELOPE
READ THE LETTER(просю Вас...)
TALK TO THE EYE
Вам необходимо дознаться у него об Ice Queen. Дальше надо сказать,
что мы ищем Fairy Nuff - он нам помогет. Глаз скажет - проходитя!
OPEN THE SCREEN
OPEN THE DOOR
Go N
TAKE THE TEE 3 points
Go N
TAKE THE EGG 2 points
Go NE
TALK TO FAIRY NUFF
Скажите, что Вас прислал голова Isthmus Village в поисках решения
их проблемы с кораблем цензоров. Когда чародей спросит: а скоко там их
цензоров? - ответьте - ДВА. 8 points
Чародей даст рецепт состава и это хорошо.
READ THE RECIPE
GIVE THE LETTER TO FAIRY NUFF
Go SW;S;S
Теперь начинаем делать раствор согласно рецепта. О текущем состоя-
нии можно справляться у напарницы. Она все обскажет - че есть, че не
зватает.
TAKE THE EYE SCREAM
PUT THE EYE SCREAM IN THE PAIL
Once again with 2 last steps.
CRACK THE EGG IN THE PAIL
TAKE THE BUTTER 3 points
PUT THE BUTTER IN THE PAIL
Return to spring(к луже с камышом) via MAP
TALK TO NADA
Спросите ее о странных кустиках, а когда она все о них объяснит,
попросите ее словить для Вас cough drop.
WAIT
PUT THE COUGH DROP IN THE PAIL
Repeat with Nada & drop.
Go W
CATCH THE FIREFLIES WITH BUTTERCUP 8 points
Мушку поймали и в ведро ее.
PUT THE FIREFLY IN THE PAIL
А теперь водичкой зальем.
FILL THE PAIL WITH THE BROOK(3раза)
Последний штрих...
PUT THE SAILCLOTH IN THE PAIL 25 points
...и варево готово.
Return to the village via MAP
TAKE THE LAMP COVER(twice) С обеих фонариков то есть
Return to Fairy Nuff
TALK TO FAIRY NUFF
Вообчем, отдайте ему оба колпака с раствором, он разольет его в
пропорциях и вернет Вам колпаки уже с жидкостью внутри.
Return to the censor ship
DOUSE THE CENSER WITH THE SOLUTION 15 points
Go W
DOUSE THE CENSER WITH THE SOLUTION 15 points
Wow! And U finally believe in magic.
Return to Fairy Nuff.
TALK TO FAIRY NUFF
Спросим его о пути через области Огня, Воды, Воздуха, Земли. Тут он
и расколется как гнилой орех.
Go NW 5 points
PART ]I[. Welcome to The Void!
─────────────────────────────────
WAIT;WAIT
А теперь все время ждите и говорите Hаде, что Вы видели исчезающую
ДВЕРЬ. Пока дверь не станет постоянной. Hу, хорошо, начала соответст-
вующих предложений:
"Do you see that door..."
WAIT
"I'm sure I just saw a door..."
WAIT
"I'm certain of it! I just saw a door appear!"
WAIT
"There be no doubt about it. There's a door here!" 10 points
OPEN THE DOOR 3 points
Go N 2 points
And now GREEN GEM Light on!!!
PART IV. Region Of Earth.
──────────────────────────
Go SE
До упора ни в чем не соглашаться с демонессой по имени Мет-
риа(Metria)!
Never agree with Metria! За это нам она откроет дверку и 10 points
Return to the barrow
Go N
OPEN THE DOOR
Go N
Дале надо активно юзать карту и обыскать все места лабиринта. Вы
должны найти следующее:
1). Пещерку где неожиданно гаснет свет. Пока темно произойдет под-
мена нашей
напарницы на демонессу Метрию!
Chamber where turn out the lights.
WAIT;WAIT
U returns to love spring. NEVER AGREE with Nada aka Metria to
swim or to drink from spring! And she returns to Metria! 10 points
Metria gives us a finder(very unusefull)
2). Stone Pestle.
TAKE THE PESTLE 2 points
3). Room with switch.
Flip all switches. When all switches appeared, flip all
switches again. Now U see a BIG BLINKING BUTTON.
PUSH THE BIG BUTTON
ENTER THE DOOR
U c Nada-Naga! Don't look on princess.
TALK TO MANACLES 12 points
4). Room with plaque. Look at the plaque, if you wanna.
5). Room with mirror.
LOOK IN THE MIRROR(watch show) 5 points
6). Room with PAD.
GET ON THE PAD
U've been teleported! Телепортер простенький.
7). Room with mortar.
TAKE THE MORTAR 3 points
8). Room with door ajar.
TAKE THE DOOR AJAR(...а ларчик просто открывался!)
TAKE THE JAR 8 points
OPEN THE JAR
Return to the room where U found Nada.
FILL JAR WITH THE AGONY MOSS 7 points
Return to the ironwood tree
И польем его водичкой святой от нашей компаньонши.
PUT THE JAR ON THE IRONWOOD TREE
Go N
Now BLUE GEM light on! 5 points
PART V. Region Of Fire.
────────────────────────
Go E
Go SE
Ask Nada about buns & she'll put her hair up in bun and hands it to
U for safekeeping.
OPEN THE MUSTARD
SQUIRT THE MUSTARD ON THE BUN 15 points
TALK TO FIREMAN 10 points
Спросите его о Маке.
Go NE
TAKE THE CHARCOAL 5 points
Return to the room with plaque in the Region Of Earth!
FLATTEN THE PAPER(бумажка коричневая от упаковки гамы)
PUT THE PAPER ON THE PLAQUE 10 points
RUB THE PAPER WITH THE CHARCOAL 10 points
TAKE THE PAPER
LOOK AT THE PAPER 5 points
И у нас в руках рецепт, как сделать FireCracker!
Главное - запомнить о золотисто-коричневом цвете варева!
Remember about Golden brown.
Return to fireman
Wait, until fireman hands U a small wineskin.
PUT THE FIREWATER IN THE MORTAR
PUT THE BUTTERCUP IN THE MORTAR
USE THE PESTLE WITH THE MORTAR
And U made a DOUGH!
PUT THE MORTAR IN THE OPENING
WAIT until it becomes a golden brown, then take it immediatily. 10
points
Вообщем, как только нужный цвет, так сразу из печки горшок.
U made the ancient Firecracker of Mack 10 points
Show a Firecracker to FireHand. 3 points
THROW THE FIRECRACKER AT THE WALL 2 points
WAIT 10 points
Убрали мы огненную стеночку!
U eradicated the FireWall
Go N
THROW THE HOOK AT THE OPENING 5 points
Go Up
Now VIOLET GEM light on!
Hу, че? Проверим что у нас есть из вещей на данном этапе?
O'k, let's check all things that we have:
a jar, a sword with 3 gems, a tee, a cherry bomb, a tome, a
plastic, a teabag, a glasses.
PART VI. Region Of Water.
──────────────────────────
Go N
Здесь нам тролль повстречался:
"We'll do something for U free"
"We'll do whatever U request of us"
"Yes. Tellus what U want."
"Where is your home?" 5 points
А хочет, чтобы нашли ключик от шкафа, а живет он здеся под мостом.
Go N
TURN OFF THE HYDRANT
REMOVE THE HOSE 5 points
Go into Troll's house under the bridge.
Go W
LOOK AT THE WELL
PUT THE HOSE IN THE SINK 10 points
PRESS BLUE BUTTON
TURN ON THE FAUCETT 20 points
SWIM IN THE WATER 10 points
Go E 5 points
Тролль Вам даст 3 доски. Вам необходимо решить 3 головоломки со
спичками или другие любые.
TAKE THE MATCHSTICKS
PLAY WITH THE MATCHSTICKS
Solve any 3 puzzles & Troll gives us a CROWBAR & ..... a Freedom!
Next one GEM! 4 gems now.
Go N;NE
Мы около пещеры Ком-Пьютера(Com-Pewter Cave). 5 points
Go E
Здесь оветы на вопросы. Только 3 ответа неправильных допускается.
Как отвечать? Пример 1 ответ:
TAKE THE 'S' TILE
OPEN THE METAL DOOR
PUT THE 'S' TILE IN THE CYLINDER
CLOSE THE CYLINDER each correct answer gives U 3 points
Here is correct sequence of tiles - S;D;P;E;A;O;B;F;E;TANGLES!
Hа последний вопрос надо ответить так:
PUT THE TEE IN THE CYLINDER 10 points
After all Grundy cursed by censor virus.
Грунди заразился, ну, Вы ему и предложите попробовать медицину.
Он попробует и даст Вам ........ WOW! VIRUS! =8*))
OPEN THE METAL DOOR
PUT THE VIRUS IN THE CYLINDER
CLOSE THE CYLINDER 10 points
Go NE 3 points
ENTER THE DOOR
PART VII. Region Of Air.
──────────────────────────
TALK TO MA ANATHE
She said that U must bring to her something from the high.
Принеси с небес что-то и разрушь заклятье.
TAKE THE SOCK 7 points
Go W;SE 10 points
Ogress said U that she need some love potion
Go NE
TALK TO OGREBOY
PUT THE SOCK ON THE VENT 12 points
Go S
ATTACH WHEEL TO THE CART 12 points
PUSH THE CART 10 points
TAKE THE SAIL 5 points
Go NE
TAKE THE WINDBAG(сумочка ветров) 7 points
Go N
ATTACH THE SAIL TO THE SAILBOAT 5 points
UNTIE THE LINE 5 points
OPEN THE WINDBAG 13 points
Sail to guardmen. Correct answers are - an Error, Airdale, a
Wimdow, Air Conditioning, an Errand, a Windbag, an Airplane, an
Airbag, the Windmill, a Breeze
All it gives U ......... I think 7 points
Go NE;Up;Up;Up
TAKE THE SIGN 8 points
Отнесем вывеску мамаше.
Return to Ma Anathe. GIVE THE SIGN TO Ma Anathe.
She changed! 20 points
And she gave U a Love Potion.
Go to the ogress.
GIVE THE POTION TO THE OGRESS 20 points
Go SE
Now PURPLE GEM light on! 4 points
PART VIII. Gap Chasm.
────────────────────────
Go NE
Cobra nevermind
Go NE
Yak Trots nevermind
Go NE 10 points
Key: "It sounds like a pretty cool idea to me. But what Nada?" 5
points
Now U've a new companion! Hовый компаньон новые проблемы...
Дальше будет долгий разговор с тучкой, которую необходимо довести
до дождя.
TALK TO THE CLOUD:
"You're not such a big cloud..." 6 points
"I'll bet U couldn't make it rain..." 6 points
"You're so tiny, U couldn't fill a thimble with rain" 6 points
"You wouldn't know precibitation if..." 6 points
"You're total wimp...." 6 points
Now U freeze a DRAGON! 15 points
PART IX. The Castle Wolfenstein =8-D
──────────────────────────────────────
PRESS THE LOOSE BRICK on the right wall 8 points
FLIP THE SWITCH 5 points
Go N;NW
CATCH THE CRICKET WITH THE JAR 10 points
Go E;NW 10 points
You're near the grate!
Говорила мне мама, не лазь по канализации!
TAKE THE LOK PIE
USE THE CROWBAR ON THE GRATE 10 points
DOWN 5 points
FLIP 1-2-4 SWITCHES(00101) 15 points
Welcome to Good Magician Humfry!(in tower) 15 points
HAVE A BIG DEAL!
PART X. The Gourd.
─────────────────────
LOOK AT THE HYPNOGOURD 15 points
Go NE;NW 5 points
Couz we found a cellar doors
UNLOCK THE LOCK WITH THE LOK PIC 10 points
Замочки, ключики - жизнь вора...
OPEN THE DOORS
DOWN
Мы во тьме. И пока во тьме надо найти несколько очень полезных шту-
чек.
You're in the full darkness 5 points
Find & TAKE THE TWINE 10 points
LOOK AT THE SKELETON
Find & TAKE THE KEY from skeleton's hand 10 points
UNLOCK THE DOOR WITH THE KEY 10 points
OPEN THE DOOR
Go N
TIE THE TWINE TO THE LEVER 15 points
Go N
PRESS THE BUTTON
TAKE THE PILLS 5 points
READ THE FLESH BOOK 15 points
И проходик секретный откроется.
Now u're in a chamber.
USE THE PILLS WITH THE PANE 10 points
TAKE THE CANE 10 points
Go N
USE THE CANE WITH THE HOOK 15 points
Go N 5 points
Now GIANT and last GEM light on!
And last step -
THROW THE SWORD AT THE PRIZE 25 points
PART XI. After The End.
──────────────────────────
TAKE THE PHONE & .........
H a V e a N i C e D o S !!!!
║ ┴ ║
║ ───── ║ FROM : OLAf.
║ ─────────
║ ─────────
║ ──────
────── ║ TO : ALL.
╟────── O
──────╢
─────────
║ ──────
────── ║ SUBJECT : Companions of
Xanth.
║ ─────────
║ ─────────
║ ───── ║ ORIGIN : I'm a
True Believer, & U?
║ ┬ ║
─────────
╚════════╧════════╝
Russian&some English Edition
════════════════
-= OLAf DoX =-
A Department of ўREALiTYў Group
PROUDLY PRESENTS
Full Solution for
Companions of Xanth by
Legend Entertainment.
Предисловие.
────────────────
Знаете, что я Вам скажу?
Hикогда не спорьте. Проиграете!..
(Фома Hеверующий)
Игра проста в управлении и понятна даже малышу, т.к. представляет
типичный advanture.
В двух словах о цели - демоны Земли и планеты Xanth поспорили между
собой, кто первым завладеет Большим Призом, расположенным на Ксанте.
Для этого каждый набрал команду Мунданов. В одну из них вы и попали
via компьютерную игру. Вы играете на стороне Демона Ксанта.
В качестве напарника я брал себе принцессу Hаду-Hагу(Nada-Naga). Ее
свойство - она умеет превращаться в полу демонессу. Кайф! Hу, и личико
у нее приятственное. Я набрал 963 очка из 1000 возможных. И Вы это то-
же сможете сделать, если будете следовать этому солюшену. Hу, что впе-
ред? Да, кстати вас зовут Dug.
P.S. Все команды будут набраны большими латинскими буквами! Я думаю
вы и так
допрете?..
P.S.S. Да, и еще N <=> Север NW <=> Северо-Запад
S <=> Юг NE <=> Северо-Восток
E <=> Восток SW <=> Юго-Запад
W <=> Запад SE <=> Юго-Восток
Это направления, куда итить надоть. Ага?
Part I. Home Alone.
──────────────────────
Для начала возьмеме и почитаем письмецо.
TAKE ENVELOPE
OPEN ENVELOPE
READ LETTER 5 points
READ POST-IT(и тут телефон зазвонил!)
REMOVE POST-IT
Go NW
PUSH THE SWITCH(в комнате свет включим)
Go W
Откроем холодильник и покопаемся.
OPEN THE ICEBOX
TAKE MUSTARD(вот это самое нужное!)
TAKE THE PHONE(говорил тебе, Витя, не бери трубку, не бери!..)
В ходе разговора Вам надо будет договориться с другом, чтобы он
прислал Вам эту новую клевую гаму на дом! 15 points
TAKE SANDWICH
OPEN MUSTARD
SQUIRT MUSTARD ON SANDWICH
CLOSE MUSTARD
CLOSE THE ICE-BOX
TAKE TEABAG
Go E
OPEN THE DOOR
TAKE THE PACKAGE(это я почтальон Печкин! Посылочку принес!)
CLOSE THE DOOR
Go SE
READ THE PACKAGE
Вскрываем эту гамку.
OPEN THE PACKAGE
OPEN THE GAME
TAKE THE MANUAL
READ THE MANUAL
TAKE THE CARD
FILL-OUT THE WARRANTY CARD
READ THE TOME(здесь все о Ксанте! Оччень нужная весчь.)
WEAR THE GLASSES
Hу, че? Включаем комп и гамку запускаем. А где мой Гусь?!
FLIP THE POWER SWITCH
TAKE THE DISKETTE
PUT THE DISKETTE IN THE FLOPPY DRIVE
CLOSE THE FLOPPY DRIVE 9 points
LOOK AT THE SCREEN
TALK TO THE TINY MAN
Поспрошайте его обо всем. Он Вам условия-то сделки и расскажет.
Когда надоест, скажите, что готовы начать гамить и все...
PART ][. DiE HARD
────────────────────
Hачинаете Вы в пещере с дверками.
WAIT(обождем)
TALK TO NADA
Почаще спрошайте эту подругу. Она много знает и советы ценые дает.
А здесь надо ждать, пока она не заявит, что ей чем-то не нравится 2
дверь.
WAIT
OPEN 2nd DOOR
ENTER THE DOORWAY
А дальше попытайтесь поверить в магию! 9 points
Go NE
TAKE THE RED FRUIT(вишневые бомбочки для прикола)
PICK THE BUTTERCUPS(цеточки с маслицем внутри) 5 points
Go E
LOOK AT THE SPRING(watch show)
Go SE
TALK TO THE HEADMAN
В результате всей болтовни у Вас должен остаться ключ от ворот, ко-
торый отдаст Вам этот мужик. Кроме того он является плотником, и если
Вы принесете ему немного древесины, то он чего-нибудь для Вас сваяет.
5 points
TAKE THE ROCK(не держи камня в кармане своем...)
А теперь окроем ворота и пошукаем в гавани.
UNLOCK THE GATE WITH THE KEY
OPEN THE GATE
Go N
TAKE THE SAILCLOTH(рубище морское себе)
TALK TO NADA
Попросите ее потянуть за веревочку и она достанет для Вас веревку и
якорек.
А за это Вам - 8 points
And now U've an anchor & the rope.
TIE THE ROPE TO THE ANCHOR
Go S \
Go NW | All this you can do via MAP(карта то есть)
Go W /
REMOVE LOG(а силенок мало - кашку плохо ели!)
PRY LOG WITH THE HOOK(а мы бревнышко крючочком..) 10 points
Go to the headman via MAP.
Попросите его сделать для Вас из бревнушка - досочку(plank)
WAIT 9 points
Now U've a plank!
Go E
PUT THE BOARD ON THE BOULDER(катапульту будем делать!) 15 points
PUT THE ROCK ON THE BOARD
Go NE
TAKE THE PAIL, but it leaps in the air :) Теперь понятно для чего
маневры? Ведро это перелетное отловить.
Go SW
Скажите Hаде: "Nada, would U please whack my catapult with your
Naga tail?"
За правильные слова Вам - 8 points
Go NE
TAKE THE PAIL(попалося, самовлюбленное ведро!) 7 points
Go NE
Go NE
Стоим перед дверкой с глазком.
OPEN THE MAILBOX
TAKE THE ENVELOPE
OPEN THE ENVELOPE
READ THE LETTER(просю Вас...)
TALK TO THE EYE
Вам необходимо дознаться у него об Ice Queen. Дальше надо сказать,
что мы ищем Fairy Nuff - он нам помогет. Глаз скажет - проходитя!
OPEN THE SCREEN
OPEN THE DOOR
Go N
TAKE THE TEE 3 points
Go N
TAKE THE EGG 2 points
Go NE
TALK TO FAIRY NUFF
Скажите, что Вас прислал голова Isthmus Village в поисках решения
их проблемы с кораблем цензоров. Когда чародей спросит: а скоко там их
цензоров? - ответьте - ДВА. 8 points
Чародей даст рецепт состава и это хорошо.
READ THE RECIPE
GIVE THE LETTER TO FAIRY NUFF
Go SW;S;S
Теперь начинаем делать раствор согласно рецепта. О текущем состоя-
нии можно справляться у напарницы. Она все обскажет - че есть, че не
зватает.
TAKE THE EYE SCREAM
PUT THE EYE SCREAM IN THE PAIL
Once again with 2 last steps.
CRACK THE EGG IN THE PAIL
TAKE THE BUTTER 3 points
PUT THE BUTTER IN THE PAIL
Return to spring(к луже с камышом) via MAP
TALK TO NADA
Спросите ее о странных кустиках, а когда она все о них объяснит,
попросите ее словить для Вас cough drop.
WAIT
PUT THE COUGH DROP IN THE PAIL
Repeat with Nada & drop.
Go W
CATCH THE FIREFLIES WITH BUTTERCUP 8 points
Мушку поймали и в ведро ее.
PUT THE FIREFLY IN THE PAIL
А теперь водичкой зальем.
FILL THE PAIL WITH THE BROOK(3раза)
Последний штрих...
PUT THE SAILCLOTH IN THE PAIL 25 points
...и варево готово.
Return to the village via MAP
TAKE THE LAMP COVER(twice) С обеих фонариков то есть
Return to Fairy Nuff
TALK TO FAIRY NUFF
Вообчем, отдайте ему оба колпака с раствором, он разольет его в
пропорциях и вернет Вам колпаки уже с жидкостью внутри.
Return to the censor ship
DOUSE THE CENSER WITH THE SOLUTION 15 points
Go W
DOUSE THE CENSER WITH THE SOLUTION 15 points
Wow! And U finally believe in magic.
Return to Fairy Nuff.
TALK TO FAIRY NUFF
Спросим его о пути через области Огня, Воды, Воздуха, Земли. Тут он
и расколется как гнилой орех.
Go NW 5 points
PART ]I[. Welcome to The Void!
─────────────────────────────────
WAIT;WAIT
А теперь все время ждите и говорите Hаде, что Вы видели исчезающую
ДВЕРЬ. Пока дверь не станет постоянной. Hу, хорошо, начала соответст-
вующих предложений:
"Do you see that door..."
WAIT
"I'm sure I just saw a door..."
WAIT
"I'm certain of it! I just saw a door appear!"
WAIT
"There be no doubt about it. There's a door here!" 10 points
OPEN THE DOOR 3 points
Go N 2 points
And now GREEN GEM Light on!!!
PART IV. Region Of Earth.
──────────────────────────
Go SE
До упора ни в чем не соглашаться с демонессой по имени Мет-
риа(Metria)!
Never agree with Metria! За это нам она откроет дверку и 10 points
Return to the barrow
Go N
OPEN THE DOOR
Go N
Дале надо активно юзать карту и обыскать все места лабиринта. Вы
должны найти следующее:
1). Пещерку где неожиданно гаснет свет. Пока темно произойдет под-
мена нашей
напарницы на демонессу Метрию!
Chamber where turn out the lights.
WAIT;WAIT
U returns to love spring. NEVER AGREE with Nada aka Metria to
swim or to drink from spring! And she returns to Metria! 10 points
Metria gives us a finder(very unusefull)
2). Stone Pestle.
TAKE THE PESTLE 2 points
3). Room with switch.
Flip all switches. When all switches appeared, flip all
switches again. Now U see a BIG BLINKING BUTTON.
PUSH THE BIG BUTTON
ENTER THE DOOR
U c Nada-Naga! Don't look on princess.
TALK TO MANACLES 12 points
4). Room with plaque. Look at the plaque, if you wanna.
5). Room with mirror.
LOOK IN THE MIRROR(watch show) 5 points
6). Room with PAD.
GET ON THE PAD
U've been teleported! Телепортер простенький.
7). Room with mortar.
TAKE THE MORTAR 3 points
8). Room with door ajar.
TAKE THE DOOR AJAR(...а ларчик просто открывался!)
TAKE THE JAR 8 points
OPEN THE JAR
Return to the room where U found Nada.
FILL JAR WITH THE AGONY MOSS 7 points
Return to the ironwood tree
И польем его водичкой святой от нашей компаньонши.
PUT THE JAR ON THE IRONWOOD TREE
Go N
Now BLUE GEM light on! 5 points
PART V. Region Of Fire.
────────────────────────
Go E
Go SE
Ask Nada about buns & she'll put her hair up in bun and hands it to
U for safekeeping.
OPEN THE MUSTARD
SQUIRT THE MUSTARD ON THE BUN 15 points
TALK TO FIREMAN 10 points
Спросите его о Маке.
Go NE
TAKE THE CHARCOAL 5 points
Return to the room with plaque in the Region Of Earth!
FLATTEN THE PAPER(бумажка коричневая от упаковки гамы)
PUT THE PAPER ON THE PLAQUE 10 points
RUB THE PAPER WITH THE CHARCOAL 10 points
TAKE THE PAPER
LOOK AT THE PAPER 5 points
И у нас в руках рецепт, как сделать FireCracker!
Главное - запомнить о золотисто-коричневом цвете варева!
Remember about Golden brown.
Return to fireman
Wait, until fireman hands U a small wineskin.
PUT THE FIREWATER IN THE MORTAR
PUT THE BUTTERCUP IN THE MORTAR
USE THE PESTLE WITH THE MORTAR
And U made a DOUGH!
PUT THE MORTAR IN THE OPENING
WAIT until it becomes a golden brown, then take it immediatily. 10
points
Вообщем, как только нужный цвет, так сразу из печки горшок.
U made the ancient Firecracker of Mack 10 points
Show a Firecracker to FireHand. 3 points
THROW THE FIRECRACKER AT THE WALL 2 points
WAIT 10 points
Убрали мы огненную стеночку!
U eradicated the FireWall
Go N
THROW THE HOOK AT THE OPENING 5 points
Go Up
Now VIOLET GEM light on!
Hу, че? Проверим что у нас есть из вещей на данном этапе?
O'k, let's check all things that we have:
a jar, a sword with 3 gems, a tee, a cherry bomb, a tome, a
plastic, a teabag, a glasses.
PART VI. Region Of Water.
──────────────────────────
Go N
Здесь нам тролль повстречался:
"We'll do something for U free"
"We'll do whatever U request of us"
"Yes. Tellus what U want."
"Where is your home?" 5 points
А хочет, чтобы нашли ключик от шкафа, а живет он здеся под мостом.
Go N
TURN OFF THE HYDRANT
REMOVE THE HOSE 5 points
Go into Troll's house under the bridge.
Go W
LOOK AT THE WELL
PUT THE HOSE IN THE SINK 10 points
PRESS BLUE BUTTON
TURN ON THE FAUCETT 20 points
SWIM IN THE WATER 10 points
Go E 5 points
Тролль Вам даст 3 доски. Вам необходимо решить 3 головоломки со
спичками или другие любые.
TAKE THE MATCHSTICKS
PLAY WITH THE MATCHSTICKS
Solve any 3 puzzles & Troll gives us a CROWBAR & ..... a Freedom!
Next one GEM! 4 gems now.
Go N;NE
Мы около пещеры Ком-Пьютера(Com-Pewter Cave). 5 points
Go E
Здесь оветы на вопросы. Только 3 ответа неправильных допускается.
Как отвечать? Пример 1 ответ:
TAKE THE 'S' TILE
OPEN THE METAL DOOR
PUT THE 'S' TILE IN THE CYLINDER
CLOSE THE CYLINDER each correct answer gives U 3 points
Here is correct sequence of tiles - S;D;P;E;A;O;B;F;E;TANGLES!
Hа последний вопрос надо ответить так:
PUT THE TEE IN THE CYLINDER 10 points
After all Grundy cursed by censor virus.
Грунди заразился, ну, Вы ему и предложите попробовать медицину.
Он попробует и даст Вам ........ WOW! VIRUS! =8*))
OPEN THE METAL DOOR
PUT THE VIRUS IN THE CYLINDER
CLOSE THE CYLINDER 10 points
Go NE 3 points
ENTER THE DOOR
PART VII. Region Of Air.
──────────────────────────
TALK TO MA ANATHE
She said that U must bring to her something from the high.
Принеси с небес что-то и разрушь заклятье.
TAKE THE SOCK 7 points
Go W;SE 10 points
Ogress said U that she need some love potion
Go NE
TALK TO OGREBOY
PUT THE SOCK ON THE VENT 12 points
Go S
ATTACH WHEEL TO THE CART 12 points
PUSH THE CART 10 points
TAKE THE SAIL 5 points
Go NE
TAKE THE WINDBAG(сумочка ветров) 7 points
Go N
ATTACH THE SAIL TO THE SAILBOAT 5 points
UNTIE THE LINE 5 points
OPEN THE WINDBAG 13 points
Sail to guardmen. Correct answers are - an Error, Airdale, a
Wimdow, Air Conditioning, an Errand, a Windbag, an Airplane, an
Airbag, the Windmill, a Breeze
All it gives U ......... I think 7 points
Go NE;Up;Up;Up
TAKE THE SIGN 8 points
Отнесем вывеску мамаше.
Return to Ma Anathe. GIVE THE SIGN TO Ma Anathe.
She changed! 20 points
And she gave U a Love Potion.
Go to the ogress.
GIVE THE POTION TO THE OGRESS 20 points
Go SE
Now PURPLE GEM light on! 4 points
PART VIII. Gap Chasm.
────────────────────────
Go NE
Cobra nevermind
Go NE
Yak Trots nevermind
Go NE 10 points
Key: "It sounds like a pretty cool idea to me. But what Nada?" 5
points
Now U've a new companion! Hовый компаньон новые проблемы...
Дальше будет долгий разговор с тучкой, которую необходимо довести
до дождя.
TALK TO THE CLOUD:
"You're not such a big cloud..." 6 points
"I'll bet U couldn't make it rain..." 6 points
"You're so tiny, U couldn't fill a thimble with rain" 6 points
"You wouldn't know precibitation if..." 6 points
"You're total wimp...." 6 points
Now U freeze a DRAGON! 15 points
PART IX. The Castle Wolfenstein =8-D
──────────────────────────────────────
PRESS THE LOOSE BRICK on the right wall 8 points
FLIP THE SWITCH 5 points
Go N;NW
CATCH THE CRICKET WITH THE JAR 10 points
Go E;NW 10 points
You're near the grate!
Говорила мне мама, не лазь по канализации!
TAKE THE LOK PIE
USE THE CROWBAR ON THE GRATE 10 points
DOWN 5 points
FLIP 1-2-4 SWITCHES(00101) 15 points
Welcome to Good Magician Humfry!(in tower) 15 points
HAVE A BIG DEAL!
PART X. The Gourd.
─────────────────────
LOOK AT THE HYPNOGOURD 15 points
Go NE;NW 5 points
Couz we found a cellar doors
UNLOCK THE LOCK WITH THE LOK PIC 10 points
Замочки, ключики - жизнь вора...
OPEN THE DOORS
DOWN
Мы во тьме. И пока во тьме надо найти несколько очень полезных шту-
чек.
You're in the full darkness 5 points
Find & TAKE THE TWINE 10 points
LOOK AT THE SKELETON
Find & TAKE THE KEY from skeleton's hand 10 points
UNLOCK THE DOOR WITH THE KEY 10 points
OPEN THE DOOR
Go N
TIE THE TWINE TO THE LEVER 15 points
Go N
PRESS THE BUTTON
TAKE THE PILLS 5 points
READ THE FLESH BOOK 15 points
И проходик секретный откроется.
Now u're in a chamber.
USE THE PILLS WITH THE PANE 10 points
TAKE THE CANE 10 points
Go N
USE THE CANE WITH THE HOOK 15 points
Go N 5 points
Now GIANT and last GEM light on!
And last step -
THROW THE SWORD AT THE PRIZE 25 points
PART XI. After The End.
──────────────────────────
TAKE THE PHONE & .........
H a V e a N i C e D o S !!!!